út 07. 1. | Yoga 4 everybody I 6týdnů I 1400 kč

Ashtanga Vinyasa začátečníci 2

Kurz vás povede krok za krokem stejnou sérií cviků, kterou si po čase zvládnete praktikovat sami doma. Naučí vás správně dýchat 🌬, nedělat chyby v pozicích a dá vám doporučení, jak zvládnout i tu těžší část Ashtangy.🤸🏻‍♂
Zakázat přihlašování
Ashtanga Vinyasa začátečníci 2

ČAS A MÍSTO

07. 1. 2020 16:30 – 11. 2. 2020 18:00
Yoga 4 everybody I 6týdnů I 1400 kč, Jungmannova 22/9, 110 00 Praha-Nové Město, Česko

POPIS KURZU / WORKSHOPU

Kurz ashtanga vinyasa - začátečníci 2

Celkem 6 lekcí / 90minut v úrovni začátečník.

Aštanga vinjása jóga jejíž filozofie se hlásí k Pataňdžaliho osmidílné stezce je fyzicky náročnější styl jógy, jež vyžaduje dávku vůle, disciplíny a pokory. Pokud student překoná první tři stupně (Jama, Nijama, Ásana) začne se rozpouštět představa, že jde pouze o fyzické cvičení a přechází k hlubšímu zkoumaní vlastní podstaty (Pránájáma, Pratjáhára, Dhárana, Dhjána, Samádhi).

V průběhu šesti týdnu se seznámíme se zkrácenou první sérií ashtanga vinyása jógy, která detoxikuje a ozdravuje tělo prostřednictvím přesně dané sestavy jóvých pozic. Výhodou tohoto kurzu je, že se student učí krok za krokem stále stejnou sérii pozic a po určitém čase je schopen samostatné každodenní praxe. Důležité je zapojení techniky dechu udždžají, čímž dojde k mohutnému zahřátí organismu (proto na lekci nepijte), a tímto skrze pot vyplavujeme z těla škodliviny

Kurz je určen pro ashtangové nováčky, tedy není třeba se obávat krkolomných pozic. Zůstává však zachována dynamičnost jógového stylu, proto bude zapotřebí trocha úsílí, abychom společně vybudovali základ pro domácí praxi.

Kurz je veden v mysore stylu, kdy si každý student praktikuje sám a učitel má více času radit a pomáhat v pozicích, případně přidávat pozice navazující. Výuka se tím stává přesně šitou na míru každému jednotlivci, nikdo nikoho nebrzdí nebo naopak netlačí do ásan, na které ještě není tělo připraveno. 

Pokud jste úplní nováčci, začneme od pozdravů slunci A a B, pokud již první sérii nebo její část praktikujete, budeme postupně nahrazovat modifikace za plné varianty, přidávat pozice a ještě lépe integrujeme 3 hlavní zásady ashtanga jógy do praxe. Občas samostatnou praxi zkrátíme, abychom si vyzkoušeli nácvik proskoků, zapojení energetických zámků nebo pránajámu.

Náplň kurzu: 

  • vybudování nebo prohloubení vlastní praxe (první série ashtanga jógy)
  • osvojení si korektních vstupů a výstupů do/z pozic
  • dech, směr pohledu, bandhy – hlavní 3 zásady při praktikování stylu ashtanga jógy
  • nácvik odskoků a proskoků ve vinyáse (co zapojit a jak na ně vybudovat sílu)
  • pránájáma nadí šodhana

Kurz je vhodný pro ty, kteří: 

  • by rádi s ashtangou začali, ale neví jak na to
  • se nebojí hýbat a možná i trochu zapotit
  • chtějí získat základ k samostatné domácí praxi
  • k psychickému odreagování potřebují trochu “akce”

Znovu si připomeneme: 

Udždžájí (zahřívací dech)

Naslouchání zvuku vlastního dýchání má několik významných důsledků. Především je to technika tzv. pratjáháry. Pratjáhára neboli pátý člen jógy znamená “odpoutání smyslů od vnějšího světa” nebo jinak řečeno “obrácení pozornosti dovnitř”. Budete se tak moci lépe soustředit na svoji praxi a nenecháte se rušit okolím (což se leckdy hodí i mimo podložku).

Díky tomuto “dechovému cvičení” si také zvýšíte objem plic, což se vyplatí minimálně ze dvou důvodů. Jednak hlubší nádech zvyšuje množství přijatého kyslíku, a v neposlední řadě také díky důkladnějšímu výdechu může tělo vyloučit víc odpadu ve formě nahromaděných toxinů v těle. Nejde pouze o tzv. environmentální toxiny (olovo, oxid siřičitý, látky přijímané neideální životosprávou), které přijímáme z vnějšího prostředí, ale i o toxiny emocionální (pocity jako jsou strach, zlost, nenávist a další) a metabolické, které vznikají látkovou přeměnou.

Dršti (směr pohledu)

Tak jako se díky dechu udždžájí můžeme odprostit od zvukových vjemů, můžeme rušivé zrakové vjemy potlačit prostřednictvím směru pohledu k určitému bodu. Mezi tyto body patří nos, střed čela, pupek, dlaň, špičky nohou, boky, palec ruky a pohled obrácený vzhůru. Pokud soustředíme zrak na některý z daných bodů, přestanou oči bloudit po okolí a hledat rozptýlení.

Bandhy (energetické zámky)

Pokud se na ně budeme dívat pouze na fyzické úrovni, můžeme říct, že jde o aktivaci určitých svalových skupin, které nám pomáhají při správném provádění jógových pozic a pomáhají vyvarovat se zranění. Jde ale především o zlepšení proudění životní energie prány.

Kurz není vhodný pro těhotné, kardiaky a pro lenochy, naopak vítáni jsou všichni začátečníci i mírně pokročilí, kteří se nebojí hýbat.  

REZERVACE